המשבר הפוליטי הגדול ביותר הגיע אל סיומו: נתניהו וגנץ חתמו על הקמת ממשלה

איתי גדסי 11 Comment on המשבר הפוליטי הגדול ביותר הגיע אל סיומו: נתניהו וגנץ חתמו על הקמת ממשלה

לאחר 484 ימים של פלונטר פוליטי ללא ממשלת קבע, ראש הממשלה ויו"ר כחול לבן חתמו על ההסכם להקמת ממשלת חירום לאומית – בה יכהנו השניים כראשי ממשלה ברוטציה | בהסכם: החלת הריבונות כבר בראשון ליולי

Prime Minister Benjamin Netanyahu addresses his supporters on the night of the Israeli elections, at the party headquarters in Tel Aviv, on March 3, 2020. Photo by Olivier Fitoussi/Flash90 *** Local Caption *** ????? ?????? ???? ??? ??? ?????? ?????? ?????? ????? ?????? ?????? ??? ?????? צילום: פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הממשלה ה-35 יוצאת לדרך: הפלונטר הפוליטי הגדול ביותר שידעה ישראל מגיע היום (שני) לסיומו: ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ חתמו הערב במעון ראש הממשלה על ההסכם להקמת ממשלת ישראל בראשות בנימין נתניהו לשנה וחצי הקרובות, כאשר שלאח"כ בני גנץ יכהן כראש ממשלה לשנה וחצי. בזמן שגנץ ונתניהו לא יכהנו כראש ממשלה בפועל הם ישאו בתואר ראש הממשלה החלופי.

מהליכוד וכחול לבן נמסר: בשעה זו נחתם הסכם להקמת ממשלת חירום לאומית בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין יו״ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ.

הממשלה תמנה 30 שרים בהקמתה ו-34 שרים בהמשך. בני גנץ יכהן כראש הממשלה המיועד ושר הביטחון. כמו כן גם תיק החוץ יהיה ברוטציה בין כחול לבן לליכוד.

החלת הריבונות תבוא להצבעה בכנסת ב-1 ביולי. גנץ שגמגמם בקשר להחלת הריבונות הסכים לכל דרישות נתניהו. ישראל תחיל את הריבונות על כל השטחים בהתאם להסכם השלום של הנשיא טראמפ.

המפלגות החרדיות שומרות על כוחן ולא ינזקו מהסכם האחדות, ש"ס תשמור על תיקי הפנים, הפריפריה, הדתות וסגני השרים. יהדות התורה תשמור על תיק הבריאות למרות דרישת כחול לבן לקבל את התיק, כמו כן וועדת הכספים תחזור לידיו של משה גפני.

הסכם לווה משפטית על ידי המשנה ליועץ המשפטי של הממשלה עו"ד אבי ליכט, אחד הנושאים הקשים בהסכם הוא חקיקת חוקים המבטיחים את חסינותו של ראש הממשלה מול בג"ץ במקרה וירצו לפסול אותו מלהרכיב ממשלה וקיום הסכם הרוטציה במלואו מול בני גנץ.

לפני החתימה על ההסכם ראש הממשלה בנימין נתניהו התקשר לעדכן את כל ראשי בלוק הימין על החתימה הצפויה מול כחול לבן. נפתלי בנט שככל הנראה מפלגתו תישאר מחוץ לממשלה לא קיבל שיחת טלפון דומה מנתניהו.



11 תגובות

מיין תגובות
  1. 11

    ייייייייווווווווווווווווו שהחיינו! לא יאומן! ב"ה!

  2. 10

    אחלה ביבי !!???

  3. 9

    סוף סוף ילדים קטנים שרבו ברוגז כבר שנה וכל העם סבל בסיבת כיסאולוגיה של ילדים לא יאומן!!! כמה פוליטיקאים יכולים להיות אטומים!!!
    מה אתם רוצים עכשיו ? שנמחא לכם כפיים???—לא !!! ממש לא נעשה את זה!!!בושה וחרפה!!!???
    אזרחים מתוסכלים.

  4. 8

    חחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

  5. 7

    סוף סןף ברוך ה'

  6. 6

    מרגש נורא… (בציניות כמובן)

  7. 5

    אאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאווווווווווווווווווווווווווווווווףףףףףףףףףףףףףףףףףף…
    מהיום הזירה הפוליטית תהיה משעממת…

    1. באמת מצער שהולך להיות משעמם אבל לא נורא יש לנו על הראש את הקקקקקקווווורררררווונננננההה שמחרפנת עוד יותר

  8. 4

    גרוע מאד לעם ישראל. סו ממשלה שעלולה להוציא לפועל את הסעיף בתכנית טראמפ להקמת מדינה פליסטינית חס וחלילה!! וזו סכנה גדולה לעם ישראל. כוונתם היא למסור שטחים!! מהלך מסוכן ביותר.

  9. 3

    עצוב מאוד שגנץ יהיה רה"מ…. העיקר שליברמן בחוץ… ונגמרו סיבובי הבחירות האלו….